Törmäämme usein siihen, että asiakas ei osaa valita parasta vaihtoehtoa. Tai ei löydä katsellessaan sopivaa tuotetta. Olet varmaan käynyt kelloliikkeessä valitsemassa sopivia koruja lahjaksi tai itselle. Pyörittelet korurasiaa, heiluttelet sitä nähdäksesi miten se liikkuu. Tuotteita on paljon ja sieltä pitäisi pystyä löytämään juuri se sopiva. Joskus silmiin osuu heti se minkä tietää olevan THE koru. Toisinaan ei meinaa millään löytyä mieluisaa, eihän ne näytä oikein miltään niissä muovirasioissa. Korut kiinnitettynä rasiaan, monta korua vieri vieressä. Ne ovat esillä niin juuri siksi, että näkisit millaisia korut ovat, että niitä on helppo tarkastella. Mutta miltä esimerkiksi korvakorut näyttää korvissa? Kun me kauppiaat ostamme koruja myyntiin, mietimme miltä ne näyttää paikallaan, sovitamme jopa niitä tullaksemme vakuuttuneeksi. Meidän mielestämme vitriini on täynnä hyvännäköisiä koruja, koska tiedämme. Se tieto pitää saada siirrettyä asiakkaalle.
Ammattitaitoinen myyjä antaa sovittaa koruja. Niitä on vaan yleensä tosi paljon, monen mielestä jopa liikaa pystyäkseen valitsemaan. Se onkin se hankaluus. Vitriiniin saattaa jäädä ne, mitä olet tullut hakemaan, mutta et tiedä sitä, koska ne ei pomppaa esille korurasioiden joukosta. Et pysty kuvittelemaan miltä ne näyttää paikallaan ja miten hyvin sopivat sinulle. Usein pystymme auttamaan ostopäätöksen tekoa, kun laitamme korun kaulaan tai korvaan. Ja silloin asiakkaan ilme kirkastuu, kun se näyttää paljon paremmalta paikallaan. Optimaalinen myyntivitriini olisi täynnä tekokauloja ja tekokorvia, joihin korut olisi kiinnitetty. Pystyisi silmäilemällä löytämään sen oikean. Tämähän ei nyt ole mahdollista, sen tiedämme. Joten sovitetaan jatkossakin esittelytilanteessa omaan kaulaan tai korvaan. Kaiken kaikkiaan liikkeeseen tullessaan asiakkaan on helppo kokeilemalla ja koskemalla löytää sopiva tuote.
Toinen asia onkin sitten verkkokauppa. Tänä päivänä kauppaa käydään paljon netissä ja vaikka kuinka tuoteselostuksessa olisi mitat kerrottuna, ei kokonaisuutta pysty hahmottamaan. Pitkäikäisen kivijalkakaupan omistajana toivoisi jokaisen ostajan tulevan paikanpäälle tutkimaan tuotteita. Mutta, kun se ei ole enää ainoa kauppapaikka, niin asiakasta voi yrittää auttaa netissä valinnanteossa parempien tuotekuvien avulla. Samalla pystyy palvelemaan asiakkaita laajemmaltakin alueelta. Niitä, jotka eivät voi tulla liikkeeseen. Mahdollisimman henkilökohtaisesti.
Otimme muutamia kuvia parempaa myyntikokemusta varten. Seuraavista kuvista näet miten korvakorut näyttäytyvät vain edukseen, kun ne ovat korvissa paikallaan. Niistä näet mittasuhteen ja ja miten ne sopivat kokonaisuuteen. Näet miten ne eroaa siitä, kun ne on kuvattu valkoista pohjaa vasten. Saman eron, kun ne olisivat vitriinissä läpinäkyvässä muovirasiassa verrattuna korvaasi laitettuna. Sovittaminen tai hyvä tuotekuva auttaa siis sinut löytämään ne mieluisimmat korut.
Meiltä on myös mahdollisuus pyytää lisätietoja koruista. Voimme kuvata ne paikalleen laitettuna, jos olet epävarma koosta tai sopivuudesta. Ota rohkeasti yhteyttä ennen ostopäätöksen tekoa.
Kommentoi